Як повідомляє спеціалізоване видання sud.ua, передає «Громада», належним підтвердженням оповіщення є поштове повідомлення, яке надсилало ТЦК на адресу, вказану при оновленні даних, в якій проставлено відмітку про відсутність особи на цю адресу. "Оскільки за наявності підтверджуючих документів протокол за порушення правил військового обліку може не складатися, а відразу виноситися постанова про штраф, то чоловіки, які надали в "Резерв+" недійсну адресу, ризикують опинитися із заблокованими рахунками", – зазначають фахівці.
Для фізичних осіб штрафи становлять до 25,5 тис. грн., а для бізнесу – до 59,5 тис. грн. У разі несплати такого штрафу рахунки порушника можуть бути заблоковані, а майно вилучено в порядку виконавчого провадження.
Крім того, повістка про виклик резервіста або військовозобов'язаного до ТЦК може бути надіслана рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення через 60 днів, відведених законодавством на уточнення власних облікових даних, зокрема й адреси. Якщо дані не були уточнені протягом 60 днів, повістка надсилається на адресу зареєстрованого місця проживання (за "пропискою").
Порядок денний про виклик до ТЦК надсилається не пізніше, ніж наступного дня після підпису повістки керівником. При цьому день явки на виклик резервіста або військовозобов'язаного визначається не раніше 14 днів з дня відправлення повістки засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
"Однак тут є важливий момент – що вважати "оновленням даних". Адже постанова Кабміну про регулювання "Резерв+" не опублікована. Хоча, за словами Міноборони, вона була прийнята 10 травня, проте жодних повідомлень про номер, назву, дату прийняття нормативного акту , який регулює порядок оновлення даних за допомогою програми, від Кабміну не надходило", – зазначають юристи.
Також вони вказують: у законі про заочні штрафи йдеться про те, що штрафи не застосовуються у випадку, якщо Міноборони як власник реєстру "Оберіг" може отримати персональні дані призовника (військовозобов'язаного) через інші інформаційні системи, реєстри та бази даних. "Тобто теоретично чоловіка не повинні штрафувати за неповідомлення про те, що він, наприклад, став студентом, якщо такі дані можна отримати з бази Міносвіти", – пояснюють фахівці.
Втім, і тут є проблема. Законодавець не уточнив, яким чином ТЦК, виносячи постанову про штраф, має зрозуміти та врахувати, чи має Міноборони можливість отримати персональні дані військовозобов'язаних шляхом електронної взаємодії.