USD -

28.05 /

27.65

EUR -

33.35 /

32.75

Понеділок, 22 квітня 2024 14:55

Реформа старшої школи: з 2027 року кількість предметів суттєво скоротять

Тишківка. 22 квітня. «Громада». У МОН обговорюють скорочення кількості шкільних предметів до 11-12. Ці зміни розвантажать навчальні програми та наблизять українську освіту до загальносвітових стандартів.

 Анонсовані нововведення були представлені заступником міністра освіти й науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитром Завгороднім під час стратегічної сесії в межах швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти», передає «Громада».

«Майже в усіх розвинутих країнах освіту в школі навчаються 12 (інколи 13) років. Власне 11-річна освіта залишилася в Україні, Білорусі, Росії та Азербайджані. Тобто ця реформа насамперед — це перехід до загальносвітових стандартів», — зазначив Завгородній.

За словами посадовця, сьогодні у старших класах здобувачі освіти відчувають перевантаження через велику кількість навчальних годин і предметів. Проте це не сприяє підвищенню якості освіти, і часто батьки змушені наймати репетиторів, щоб підготувати дітей до вступу у вищі навчальні заклади.

«Починаючи з 2027 року старші класи будуть з десятого по дванадцятий. До старшої школи додається 10 клас, в якому учні матимуть змогу надолужити освітні втрати та, можливо, змінити думку про предмети, які колись здавалися нецікавими. Саме тому в 10 класі найбільша кількість обовʼязкових для всіх навчальних предметів, але їхня кількість зменшуватиметься з кожним наступним класом. Учні зможуть ще раз утвердитися у виборі профілю або обрати інший», — пояснив Дмитро Завгородній.

Передбачається, що профільна освіта в Україні матиме два напрямки:

1.    академічні ліцеї — орієнтація на продовження навчання в закладах вищої освіти;

2.    професійні ліцеї — здобуття професії.

«З академічного ліцею можна буде перейти в професійний, якщо виявиться, що це не твій напрям. Далеко не кожній дитині є потреба йти в академічний ліцей і здобувати далі вищу освіту. Але кожному треба мати можливість для самореалізації. Тому основний задум реформи — це зміна училищ та технікумів на професійні ліцеї, оскільки є загальне ставлення, що в училища йдуть ті, хто зовсім ні на що не спроможний. Це треба змінити, переосмислити й підняти престижність робітничих професій», — додає секретар Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Наталія Піпа.

Відомо, що у 2025—2026 навчальному році буде запущено «пілот» старшої профільної освіти, і в кожній області з’явиться по одному академічному ліцею і по два професійні. Зараз освітяни спільно в межах швейцарсько-українського проєкту «DECIDE» шукають оптимальну модель та визначають, які саме профілі там мають бути.

За повідомленням Всеосвіти, до 1 вересня поточного року буде завершене формування мережі закладів профільної середньої освіти. Нині в 4—6 класах навчаються 1,2 млн осіб. Саме ці діти у 2027—2030 роках будуть вчитися в ліцеях академічного спрямування та професійних коледжах. Але з огляду на поточну демографічну ситуацію, кількість учнів у профільній середній освіті буде скорочуватися, починаючи з 2030 року. 

 

Переглянуто 126 разiв
Категорія: Культура і освіта
Оцініть матеріал
(1 Голос)
  1. Новини
  2. Популярно
Збережемо Українців!
Футбол