USD -

28.05 /

27.65

EUR -

33.35 /

32.75

П'ятниця, 08 березня 2024 21:58

На дошкільну освіту чекає реформа: деталі

Тишківка. 8 березня. «Громада».Законопроєкт 8030 від 13.09.2022 про дошкільну освіту може бути прийнятий ВР вже у березні 2024 року. За ним у закладів дошкільної освіти з'явиться більше автономії у прийнятті рішень у різних галузях роботи. Така собі децентралізація у дошкільній освіті. 

Про це Новини.LIVE розповів Володимир Воронов, голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, передає «Громада».

Садки отримають багато автономії

За словами депутат, нинішній закон про дошкільну освіту, який працює в Україні, був прийнятий ВР ще у 2001 році. По деяким положенням він застарів та не відповідає вимогам сучасності. Натомість законопроєкт, за який має проголосувати у другому читанні вже у березні, буде законом нового покоління.

"Це буде зовсім інший підхід, який відповідає викликам сьогодення. Законопроект про довіру, про академічну, фінансову та організаційну автономію. Така собі децентралізація у дошкільній освіті. Віддаємо відповідальність місцям, взамін очікуємо покращення якості. Можливо, збільшиться кількість дошкільних закладів, оскільки ми надамо для них гнучкий формат роботи", — відзначив Воронов.

Які зміни чекають дитячі садки

Згідно законопроєкту, текст якого оприлюднений на сайті Верховної Ради, депутати пропонують 7 форм організації освітньої діяльності. Це ясельки, дитячий садочок, спеціальний дитячий садочок, мобільний дитячий садочок, сімейний дитячий садочок, центр педагогічного партнерства, центр розвитку дитини.

З

аконопроект також передбачає створення центрів педагогічної підтримки батьків. Такі центри будуть забезпечувати педагогічний та психологічний супровід батьків дітей дошкільного віку. В першу чергу це стосується тих батьків, які самостійно організовують освітній процес для своїх дітей.

Передбачається також встановлення скороченої тривалості робочого часу для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, наразі цього немає; встановлення тривалості щорічної оплачуваної відпустки на рівні 56 календарних днів для всіх педагогічних працівників, а не лише вихователів; створення умов для підвищення кваліфікації та самоосвіти педагогічних працівників. 

Довідка:

8 лютого 2023 року на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто проект Закону про дошкільну освіту (реєстр. №8030 від 13.09.2022, н.д.В.Воронов, С.Бабак, О.Лис, С.Колебошин, Н.Піпа, В.Колюх, О.Коваль, Ю.Гришина та інші).

 

За результатами розгляду даного законопроекту, народні депутати України - члени Комітету ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про дошкільну освіту реєстр. № 8030 від 13.09.2022 р. і доручити Комітету з питань освіти, науки та інновацій доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

 

Мета дошкільної освіти - всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань та соціалізація дитини, формування у неї дбайливого та турботливого ставлення до себе, родини, довкілля, України, здатності та прагнення до подальшого здобуття освіти у початковій школі.

 

«У всіх діях, які здійснюють публічна влада або приватні установи по відношенню до дітей, першочергова увага повинна приділятися забезпеченню вищих інтересів дитини», - йдеться в Хартії Європейського Союзу про основні права (п.2. ст.24)/2007/).

 

  1. Дитячий садок стає ближчим до місця проживання дитини:

визначення територій обслуговування.

 

  1. Дитячий садок стає більш доступним, а черги зменшуються:

чітка справедлива черговість зарахування дітей до комунальних закладів освіти.

 

  1. Безпека та підтримка здоров’я дітей:

створення кожним дитячим садком безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;

вимога до органів влади усіх рівнів: сприяти у забезпеченні закладів дошкільної освіти засобами цивільного захисту, у тому числі найпростішими укриттями;

залучення за потреби для дітей з ООП асистента дитини, асистента вихователя;

сучасні підходи в організації харчування та медичного обслуговування.

  1. Ціннісна платформа дітей:
  2. Різноманіття форм здобуття дошкільної освіти:

ОЧНА

(безпосередньо в дитячому садочку (центрі));

ДИСТАНЦІЙНА

(з урахуванням можливостей дитини, дитячого садочка та бажання батьків;

як правило, в умовах форс-мажору в регіоні або в країні або особливих обставин в родині);

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПАТРОНАЖ

(педагогічні працівники з урахуванням можливостей дитячого садочка та потреб дитини організовують освітній процес у домашніх умовах);

 

МЕРЕЖЕВА

(участь дитини в освітньому процесі різних дитячих садочків одночасно);

СІМЕЙНА (ДОМАШНЯ)

(освітній процес організовано батьками самостійно).

 

  1. Законопроектом пропонується 7 форм дитячих садочків:

ясельки (для дітей від 3 місяців до 3 років);

дитячий садочок (звичайний садочок від 3 років);

спеціальний дитячий садочок (для дітей з особливими потребами);

мобільний дитячий садочок (пересувний, для дітей з віддалених населених пунктів);

сімейний дитячий садочок (свої діти + діти друзів/сусідів);

центр педагогічного партнерства (діти від народження разом з батьками);

центр розвитку дитини.

 

Переглянуто 331 разiв
Категорія: Культура і освіта
Оцініть матеріал
(0 Голосів)
  1. Новини
  2. Популярно
Збережемо Українців!
Футбол